OMEN, Exilio 2 para flauta baja

 Denomino Exilios a piezas instrumentales a solo que compongo manipulando materiales procedentes de otras piezas mías, generalmente de las escritas para una mayor plantilla. Omen es hermana de Presagios (Omens, en inglés), una pieza para soprano y clarinete sobre textos acerca de la vida, la vejez y la muerte, aún no estrenada cuando escribo este texto.

Omen es mi segundo Exilio de una serie de hasta el momento dos por flauta sola. La compuse en el corazón de la pandemia desde sentimientos encontrados de miedo, esperanza, desolación, paz, dudas, certidumbres, aislamiento y éxtasis, como probablemente muchos de nosotros experimentamos.

La pieza es un encargo del Festival Midt i Marts de Dinamarca y está dedicada a Katrin Szamatulski. Agradezco a ambos la oportunidad de mantener mi mente centrada en un bello proyecto durante ese extraño periodo. 

Partitura de Omen en Babelscores


I name “Exilios” (Exiles) my solo instrument pieces composed with manipulated materials derived from other pieces of mine, generally from a one written for a larger template. Omen is a sibling of Presagios (Omens, in english): a piece for soprano and clarinet on texts about life, elderness and death that has not been premiered yet when I write this text.

Omen is my second Exile from a serie of two for solo flute. I composed it in the heart of the pandemic in a mixed state of fear, hope, desolation, peace, doubts, certainties, isolation and ecstasy, like probably many of us.   

The piece was comissioned by Midt i Marts Festival and is dedicated to Katrin Szamatulski. I thank them both for give me the occasion to keep my mind focused in a beautiful project in those strange times.

Score at Babelscores

La distancia de la luna (cosmicómica) en el XXXIII Festival de música española de León

XXXIII Festival de Música Española de León

viernes 25 de septiembre de 2020, 20h

Auditorio Ángel Barja

Obras de Angulo, Aroca, Zavala, Verdú, Fernández Reymonde, García Laborda, Manuel Tévar, Jesús Villa Rojo y Carlos Galán

Grupo Cosmos 21, dir. Carlos Galán

Mercedes Zavala
COSMICÓMICA: 

III SIMPOSIO INTERNACIONAL MUJERES DIRECTORAS

Mesa redonda de compositoras:

20 de septiembre de 2020

POLÍTICAS CULTURALES PARA LA INCLUSIÓN FEMENINA EN LA MÚSICA


9:00 – 10: 30 AM

(14-15:30 en España)

 ENGLISH 


Composers in Europe and Middle East Mediadora: Eva Lopszyc 


Alona Ephstein (Israel) 

Annete Schuenz (Francia) 

Aviya Kopelman (Russia/ Israel)

Marina Romani (Italia)

Mercedes Zavala (España)



Más información en:

WOMEN CONDUCTORS

Antonietta Loffredo on our workshop at Cernobbio

The Toy Piano Is Not a Toy

 in Revista Vórtex | Vortex Music Journal

v.8 n.2, 2020 | ISSN 2317–9937
Dossiê | The Toy Piano Takes the Stage

Abstract: this paper describes a two-day composition workshop dedicated to the toy piano held in 2019 at a state middle school with a musical address in Italy. Eight young pupils in the early years of their piano studies took part. The resulting compositions are shown and indicate that the toy piano is a useful means to stimulate creativity in young pupils. A further consideration addressed is that operating in the educational field means expanding the future audience with respect to new musical languages and means of musical expression. In discussing both pedagogical practise and composing and performing, the author’s aim is to contribute to the comprehension of the ‘toy piano phenomenon’ which in recent years has increasingly seen this instrument take centre stage on the contemporary music scene

http://vortex.unespar.edu.br/loffredo_v8_n2.pdf

 http://vortex.unespar.edu.br

El ángel de lo súbito, en el Festival ASISA de Villaviciosa de Odón

17 de Julio de 2020, 22h
Ana González, violín María Millán, violonchelo Héctor Velasco, piano
entrada libre

Plaza del Peregrino del Coliseo de la Cultura
Avda. Príncipe de Asturias, 163 
28670 Villaviciosa de Odón (Madrid)
http://www.festivaldevillaviciosadeodon.com/